משכנתא צמודה למדד

משכנתא צמודה למדד כשמה היא, צמודה למדד המחירים לצרכן, וזהו סוג המשכנתאות הכי נפוץ שאפשר למצוא בקרב הלווים במדינה שלנו. משכנתא צמודה למדד מתחלקת לשני סוגים שונים אשר שניהם צמודים למדד אך הסוג הראשון הוא המשכנתא הצמודה למדד בריבית משתנה, והסוג השני הוא המשכנתא הצמודה למדד בריבית קבועה.

נתחיל מהסוג הראשון שבו המשכנתא או ההלוואה שנלקחת הינה צמודה למדד בריבית משתנה – ז"א סכום הכסף שנלקח בהלוואה מסוג זה ממחולק לחודשים הקבועים מראש להחזר תשלום ההלוואה בתנאי שסכום חודשי זה יהיה תלוי בריבית המשתנה כל חודש , סוג זה של משכנתא אינו אטרקטיבי בימינו בגלל שהריביות כל הזמן עולות אך במצבים מסויימים שהריביות יורדות כן משכנתא זו אטרקטיבית כי אז הריבית על ההחזר החודשי תהיה מעט וכך ההחזר יהיה פחות , אך אנשים רבים נרתעים מלקחת ריבית מסוג זה מאחר ואף אחד לא יכול לדעת אם הריבית תעלה או תרד. אך ישנו יתרון מאד גדול מאחר משכנתא מסוג זה והוא שאפשר לפרוע את הסכום מתי שרק ירצה הלווה ומבלי שום כנס כי הוא בעצם שילם את הריבית שמשתנה בכל חודש.

הסוג השני והנפוץ יותר הוא המשכנתא צמודה למדד בריבית קבועה מראש– בטח כל אחד לקח הלוואה מהבנק ועיין בדפים שחתם עליהם וראה שמה שאחוז הריבית הוא למשל 14% על הסכום שלקח זוהי נקראת ריבית קבועה שאינה משתנה לפי השינוי בריבית במשק, וכך גם במשכנתא הצמודה למדד עם ריבית קבועה אשר הסכום הנלווה והתשלום המוחזר כל חודש הינו בריבית אחידה לכל תקופת חודשי התשלום מבלי להעלות ריבית או להוריד אותה, הריבית על קרן ההלוואה נקבעת מראש על ידי הבנק והלקוח, ואינה משתנה כלל לאורך חיי המשכנתא. לרוב סכום ההחזר החודשי לכל התקופה הוא שווה אך בטח צמוד למדד המחירים של הצרכן, משכנתא צמודה למדד בריבית קבועה טובה לתקופות של ריבית נמוכה או ללווים שלא רוצים סיכון כי הריבית הקבועה שנקבעת מהבנק היא יחסית גבוהה.
מומלץ לבדוק הטבות שונות להם לפעמים זכאים בזמן לקיחת משכנתא כמו החזרי מס